Forthnet.gr

Ασφάλεια

Dialers & Υψηλές Χρεώσεις

Σύνδεση ISDN και Περιπτώσεις

Οδηγίες αποφυγής υπερβολικών χρεώσεων κατά τη χρήση της υπηρεσίας Internet ISDN64Κ

Ένα από τα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι χρήστες-κάτοχοι λογαριασμού Internet ISDN 64K, είναι το φαινόμενο υπερβολικών χρεώσεων της τηλεφωνικής γραμμής, και το οποίο οφείλεται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων στις προσπάθειες του ISDN modem να εκμεταλλευτεί και το 2ο κανάλι της ISDN γραμμής και να αυξήσει την ταχύτητα περιήγησης στο Διαδίκτυο στα 128Κ. Οι προσπάθειες αυτές και εφόσον o λογαριασμός του πελάτη είναι ISDN 64Κ, θα απορριφθούν από τον παροχέα χωρίς αυτή η διαδικασία να γίνει αντιληπτή στον τελικό χρήστη.

Σημειώστε πως οποιαδήποτε προσπάθεια για την ενεργοποίηση τόσο του 1ου (ISDN 64K) όσο και του 2ου καναλιού (ISDN 128K), ακόμα και αν αυτή είναι αποτυχημένη, συνεπάγεται τη χρέωση της τηλεφωνικής σας γραμμής με μία τιμολογιακή μονάδα από το τιμολόγιο του ΕΠΑΚ (0,026 €) όταν η κλήση γίνεται σε αριθμό ΕΠΑΚ (89625...) ή μία αστική μονάδα όταν η κλήση γίνεται σε τηλέφωνο με αστική χρέωση (801...).

Ειδικότερα, τα ISDN modems μπορούν να λειτουργήσουν με 3 τρόπους:

64K , όπου το modem συνδέεται με το 1ο κανάλι της ISDN γραμμής και δεν προσπαθεί σε καμία περίπτωση να ενεργοποιήσει το 2ο κανάλι.
BOD (Bandwidth-On-Demand), όπου το modem συνδέεται με το 1ο κανάλι της ISDN γραμμής και θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί και το 2ο κανάλι, όταν η κίνηση των δεδομένων ξεπερνά συγκεκριμένο όριο σε kilobits/sec και για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Multilink 128K όπου το modem κατά την προσπάθεια σύνδεσης ενεργοποιεί και τα 2 κανάλια της ISDN γραμμής.
Προς αποφυγή λοιπόν των άσκοπων χρεώσεων στην περίπτωση που είστε κάτοχος λογαριασμού Internet ISDN 64K και ανάλογα με το ISDN modem/router που χρησιμοποιείτε για να επιτύχετε σύνδεση θα χρειαστεί να ορίσετε στο modem/router να λειτουργεί σε κατάσταση (mode) 64Κ.

Ακολουθούν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του Intracom Netmod και γενικά των ISDN routers, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε τέτοιου είδους φαινόμενα.

Intracom Netmod

Για να κατανοήσετε τον τρόπο λειτουργίας του Netmod θα χρειαστεί να γνωρίζετε την έκδοση του firmware που χρησιμοποιεί αυτό.

Μπορείτε να διαπιστώσετε ποια είναι η firmware version ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

Εάν χρησιμοποιείτε Windows 9X/ME
Επιλέξτε Έναρξη (Start) -> Ρυθμίσεις (Settings) -> Πίνακας Ελέγχου (Control Panel) -> Modem -> επιλέξτε με ένα κλικ το Intracom Netmod και Ιδιότητες (Properties) -> επιλέξτε την καρτέλα Διαγνωστικά (Diagnostics) και πατήστε το πλήκτρο Περισσότερες πληροφορίες (More info).
Στα αποτελέσματα του τεστ που θα εμφανιστούν παρατηρήστε το αποτέλεσμα της εντολής ΑΤΙ3 που θα σας δώσει την επιθυμητή πληροφορία.
Εάν χρησιμοποιείτε Windows 2000/XP
Επιλέξτε Έναρξη (Start) -> Πίνακας Ελέγχου (Control Panel) -> Επιλογές τηλεφώνου και modem (Phone and modem Options) -> επιλέξτε με ένα κλικ το Intracom Netmod και Ιδιότητες (Properties) ->  κλικ στην καρτέλα Διαγνωστικά (Diagnostics) και πατήστε το κουμπί Ερώτηση modem (Query modem).
Στα αποτελέσματα του τεστ που θα εμφανιστούν παρατηρήστε το αποτέλεσμα της εντολής ΑΤΙ3 που θα σας δώσει την επιθυμητή πληροφορία.
Εάν η έκδοση του firmware είναι παλαιότερη από τη 2.30 , το Netmod με την εγκατάστασή του και χωρίς καμία επιπλέον ρύθμιση, λειτουργεί με BOD (βλέπε παραπάνω) οπότε και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να υπάρξουν αυξημένες χρεώσεις όταν ο χρήστης είναι κάτοχος λογαριασμού ISDN 64K.

Σε εκδόσεις 2.30 ή νεότερες το Intracom Netmod λειτουργεί default σε 64Κ mode που σημαίνει ότι, αν δεν ορίσουμε εμείς κάτι αντίθετο, το modem δεν θα προσπαθήσει να ενεργοποιήσει και το 2ο κανάλι. Μάλιστα, σε versions 3.80 και νεότερες, ακόμα κι αν το έχουμε ορίσει να προσπαθεί να ενεργοποιήσει το 2ο κανάλι, το Netmod θα σταματήσει τις προσπάθειες για τα 128Κ μετά τις 3 αποτυχημένες και θα ξαναπροσπαθήσει μετά από αποσύνδεση και νέα προσπάθεια για σύνδεση.

Σε κάθε περίπτωση προτείνεται σε χρήστες/ κατόχους λογαριασμού ISDN 64K:

Η συσκευή σας να έχει το τελευταίο firmware του κατασκευαστή. Συγκεκριμένα για το Intracom Netmod μπορείτε να το βρείτε στη διεύθυνση: http://netmod.intracom.gr
Να έχει οριστεί χειροκίνητα η λειτουργία του modem σε 64Κ mode. Η αντίστοιχη ρύθμιση για το Intracom Netmod αφορά την at εντολή: atb40 την οποία θα εισάγετε ως εξής:
Εάν χρησιμοποιείτε Windows 9X/ME
Επιλέξτε Έναρξη (Start) -> Προγράμματα (Programs) -> Βοηθήματα (Accessories) -> Επικοινωνίες (Communication) -> Δίκτυο μέσω τηλεφώνου (Dial-Up Networking) -> δεξί κλικ στο εικονίδιο της FORTHnet και επιλέγετε Ιδιότητες (Properties) -> επιλέγετε την καρτέλα Σύνδεση (Connection) -> Πατήστε το κουμπί Για προχωρημένους (Advanced) και πληκτρολογήστε στο πεδίο Επιπλέον Ρυθμίσεις (Extra Settings): atb40
Εάν χρησιμοποιείτε Windows 2000/XP
Επιλέξτε Έναρξη (Start) -> Πίνακας Ελέγχου (Control Panel) -> Επιλογές τηλεφώνου και modem (Phone and modem Options) -> επιλέξτε με ένα κλικ το Intracom Netmod και Ιδιότητες (Properties) -> κλικ στην καρτέλα Για προχωρημένους (Advanced) και στο πεδίο Εντολές Προετοιμασίας (Initialization commands) πληκτρολογήστε: atb40
Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε άλλο ISDN modem/router, συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης (manual) και προβείτε στις απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε να ορίσετε το modem/router σας να λειτουργεί σε 64Κ mode και να αποφύγετε φαινόμενα υπερβολικής χρέωσης της τηλεφωνικής σας γραμμής.

ISDN router


Συγκεκριμένα για την περίπτωση που χρησιμοποιείτε  κάποιον ISDN router για τη σύνδεσή σας στο Διαδίκτυο, ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να προκαλέσει υπερβολικές χρεώσεις της τηλεφωνικής σας γραμμής, είναι το idle timeout που έχει οριστεί στο router.

Το idle timeout είναι ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στο οποίο εάν η σύνδεση του χρήστη παραμείνει ανενεργή (δεν υπάρχει μεταφορά δεδομένων, traffic κλπ) αποσυνδέεται.

Ο χρόνος αυτός για τους χρήστες PSTN / ISDN της Forthnet, έχει οριστεί στο διάστημα των 20 λεπτών.

Στις περιπτώσεις που κάποιος χρήστης χρησιμοποιεί κάποιον ISDN Router έχει την δυνατότητα να ορίσει από μόνος του αυτό το χρονικό διάστημα.

Ο προτεινόμενος χρόνος για τη ρύθμιση του idle timeout σε ένα router είναι από 4,5 έως 9 λεπτά. Ο χρόνος που προτείνεται έχει ως βάση το ότι η τηλεφωνική γραμμή θα χρεωθεί μία (1) μονάδα, ανά 4,5 λεπτά της ώρας.

Στην περίπτωση που κάποιος χρήστης ορίσει πολύ μικρό χρόνο αδράνειας (π.χ. 1 λεπτό) ο router του κάθε ένα λεπτό (στην περίπτωση που δεν υπάρχει μεταφορά δεδομένων) θα αποσυνδέεται και όταν ξαναχρειαστεί το Internet θα συνδέεται εκ νέου.

Με αυτή την λειτουργία / ρύθμιση ο χρήστης είναι πιθανό να έχει πολλές κλήσεις μικρής διάρκειας, οι οποίες θα κοστίζουν περισσότερο από την περίπτωση που είχε παραμείνει συνδεδεμένος ο router.

Για παράδειγμα στην περίπτωση που έχει οριστεί το idle timeout στο 1 λεπτό ή και λιγότερο υπάρχει η πιθανότητα, στο χρονικό διάστημα των 4,5 λεπτών, να πραγματοποιηθούν αντίστοιχα τρεις (3) ή και περισσότερες (Χ>3) κλήσεις, με αποτέλεσμα η χρέωση, και ανάλογα με το χρόνο που έχει οριστεί στο router, να αυξάνεται για το διάστημα αυτό σε: 1 μονάδα επί 3 ή Χ. Με απλά λόγια, η χρέωση τουλάχιστον θα τριπλασιαστεί και με δεδομένο ότι η ημέρα έχει 24x60=1440 λεπτά, επιβάλλεται η σωστή ρύθμιση του παραπάνω χρονικού ορίου.